Tuesday 28 May 2019

Hoe we Frankie de hele nacht door hebben laten slapen

clubgreen.nl - Voor het groene nieuws!

Het enige dat een nieuwe ouder kan maken of breken, is slaap, of een gebrek daaraan!

Een baby die de hele nacht slaapt, is echt de heilige graal … En gedurende die eerste paar maanden dat ononderbroken slaap helemaal niet bestaat, heb je oprecht het gevoel dat je gek wordt. Veel verhalen vertellen ik vaak kleine fragmenten van Frankie die naar bed gaan, of zich klaarmaken voor haar dutjes over de dag, en zoveel vragen van jullie krijgen over haar slaapgewoonten. Dus ik dacht dat ik onze ervaring zou delen.

Voordat ik begon, wilde ik benadrukken dat baby's en hun slaap een zeer persoonlijke kwestie zijn en aan het einde van de dag kun je alleen maar je darmen volgen … Er is geen verkeerd antwoord! Ik deel een paar dingen die voor ons werkten, maar wat voor ons werkt, werkt misschien niet voor anderen, en dat is helemaal goed.

In de eerste paar maanden dat ik Frankie had onderzocht, heb ik met vrienden gepraat en vrijwel iedereen gevraagd wat voor hen werkte, waarvan ik dingen probeerde en uitwees welke we wilden gebruiken. Het was lukraak maar het was nuttig. De eerste maand was er geen rijm of reden voor Frankie's slaap, en ze werd gewoonlijk 's nachts twee of drie keer wakker en ik voedde haar en zette haar in slaap. Toen we haar op een paar maanden begonnen te stimuleren om zichzelf te kalmeren, ging ze een nacht eten (rond 4 uur 's morgens), en rond de 3 maanden was dat uitgelopen tot 6 uur' s ochtends. Op welk punt we het niet vermeldden, we tolden gewoon rond alsof we het zouden herkennen door ons te erkennen. En ik geef toe, ik ben een beetje bang om er nu over te praten, opdat we de kosmische balans niet weggooien en ze besluit nooit meer te slapen. Maar hier ga ik!

Ik zal als zo'n gebroken plaat klinken als ik dit zeg, maar het boek van dr. Michel Cohen De nieuwe beginselen is de basis geweest van mijn (enigszins) soepele ervaring van nieuw moederschap. Eerlijk gezegd. Zijn ontspannen benadering, zonder al het drama, de rigiditeit en de druk van zoveel andere experts, heeft ertoe geleid dat Frankie over het algemeen gelukkig was, en dat geldt ook voor ons. Het hele boek is eigenlijk gratis beschikbaar hier dus je kunt zijn slaapadvies nu lezen als je het nodig hebt, maar als je het boek bij de hand hebt, is het handig om weg te blijven van Google. Zie andere boeken die ik leuk vind voor ouders hier.

Over 'Door de nacht door slapen'

Zoals ik uit het boek ontdekte, is 's nachts doorslapen een beetje een verkeerde benaming, en het idee kan verwarring veroorzaken en extra stress toevoegen wanneer je baby om de paar uur wakker wordt. Een citaat uit het boek: 'Slaap is geen continu proces. Probeer je te herinneren hoe je gisteravond geslapen hebt. Aan het einde van elk van je nachtelijke cycli werd je wakker (minstens vijf of zes keer per nacht), maakte je jezelf gezellig, rolde je naar je andere kant en viel je weer in slaap. Hetzelfde gebeurt voor Lucy, behalve dat voor haar knuffelen zuigen betekent. Dit begint direct na de geboorte. Als Lucy een pasgeboren baby is, voed je haar elke keer dat ze opstaat uit de sluimer of rock haar, waardoor ze weer in slaap valt. Na de eerste tien keer begint ze te verwachten dat je haar kalmeert elke keer dat ze wakker wordt aan het einde van haar slaapcyclus. Wanneer maken mensen de overgang van door ma naar slaap gekalmeerd te worden om zichzelf te kalmeren? Dat is de vraag van tienduizend dollar. Maar wanneer het gebeurt, zal Lucy 'de hele nacht door slapen'. Het was zo handig om te horen dat het ontwaken van een baby niet het einde van de wereld is, het is in feite normaal! Het is hoe ze terug in slaap komen, dat is de sleutel.

Ik denk dat als we terugkijken, het belangrijkste dat Frankie al vroeg leerde (dankzij het advies van dr. Cohen) was hoe hij zichzelf moest kalmeren. De eerste paar maanden bracht ik haar in slaap en zodra ze sliep, zou ik haar naar de wieg verplaatsen, helemaal doodsbang dat een plotseling geluid of beweging haar wakker zou maken. En dat deed het vaak! Want wie zou niet op een warme borst willen slapen in plaats van in een wiegje? Na een tijdje was ik zo ongelooflijk uitgeput, dat snikkend-at-10:00 een soort uitputting, en ik wist dat er iets moest geven. Dr. Cohen sprak over het aanleren van een baby om zichzelf te kalmeren, dus daar hebben we ons op geconcentreerd. Dit betekende dat Frankie wakker werd gemaakt (gevoed, veranderd van blij enz.), Haar liet kronkelen, zuigen en soms grizzle en uiteindelijk in haar eentje in slaap viel.

Het duurde niet lang voordat ze hieraan begon te wennen, en ja, er waren een paar nachten dat ze meer grizzly was, maar binnen een paar dagen was ze gewend geraakt aan haar eigen slaap. Dr Cohen zegt: 'In de eerste paar maanden, stel ik voor dat je niet naar haar kleinste piepgeluid springt en dat je haar kleine zeuren negeert, zodat ze zichzelf in slaap kan sussen. Dat betekent dat ze haar een tijdje moet laten wiebelen, ruziën of zuigen. Als ze erin slaagt om zonder je hulp nog een keer in slaap te vallen, heeft ze de basis van zelfverzorgend geleerden het zal de tweede keer natuurlijker gebeuren '. Dit was voor ons een compleet spelwissel, want na een tijdje kon Frankie zichzelf in slaap brengen als ze van nature 's nachts ontwaakte uit een slaapcyclus en het ook geen moeite zou hebben om overdag in slaap te vallen. Natuurlijk, als ze echt wakker zou worden en begon te snikken, zou ik haar voeden, maar niet alleen als een manier om haar terug in slaap te krijgen (iets wat heel gemakkelijk is om te doen als het midden in de nacht is en ik wilde dat ze ging terug in slaap!).

Een routine vinden

Meestal zijn we vrij casual en ontspannen. Maar wat me verbaasde, was hoe belangrijk routine voor Frankie was. Ze bloeide op regelmatige dutjes en liet haar slaap niet onderbreken. Eén ding zal ik zeggen: terwijl we een algemene routine hebben, proberen we haar humeur en wat ze wil te matchen. Ik lees 'Save Our Sleep' van Tizzie Hall die de meest INTENSE routines heeft, waaronder veel van het wakker worden van de baby als ze te lang slapen en het voeden uitstellen zodat het precies op het juiste moment valt enz. Voor mij voelde dat gewoon niet natuurlijk helemaal. Dus terwijl ik helemaal voor routine ben en over het algemeen één volg, benadruk ik niet dat haar dutje voorbij gaat of dat haar voer op het verkeerde moment is. Het leven is zonder dat stressvol genoeg!

Frankie's kreet begrijpen

Het moeilijkste deel van de eerste maand is dat je geen idee hebt wat de huil van je baby betekent. Je springt op bij elke piep en maakt je zelfs echt zorgen over enig geluid. Maar na verloop van tijd merkte ik dat je de huil van je baby leert kennen, en je kunt beter begrijpen of het een echte kreet is of alleen maar dat je baby uit een slaapcyclus ontwaakt. Na verloop van tijd (en ik denk dat dit bij de meeste mensen gebeurt) wordt het huilen een tweede taal en je werkt wanneer je je zorgen moet maken en wanneer niet.

Het droomvoer

Ik gebruikte het droomvoer met Frankie tot ze ongeveer 6 maanden oud was, wat betekent dat je badtijd en bed doet, en dan doe je nog een keer rond 10 uur 's avonds eten waar je ze voedt zonder ze wakker te maken. Dit verlengt hopelijk de slaaptijd en zorgt ervoor dat ze te vroeg in de ochtend wakker worden. Ik vond dit nuttig, hoewel ik merkte dat toen ik het liet vallen ze klaar was en nog beter sliep door de nacht zonder het droomvoer.

Minimaliseren van boeren en veranderen

Ik merkte dat Frankie na ongeveer drie maanden niet zo veel veranderd hoefde te worden in de nacht, en zodra we het konden, gaven we het allemaal samen op. Door het boeten en veranderen gedurende de nacht tot een minimum te beperken, merkte ik dat we veel meer kans hadden om een ​​volledige nachtrust te krijgen.

Badtijdroutine

Voor het slapen gaan is het nuttig voor iedereen, vooral baby's. In het begin adopteerden we badtijd, verhalen en een algemene ontspannende routine waarvan ik denk dat het Frankie hielp te weten dat het tijd was om langer te slapen.

De juiste set-up

Eindelijk, zoals ik eerder heb genoemd in mijn Newborn Essentials-bericht, we hielden van de Gro Bag, die we gebruikten met de slaapkop voor de eerste paar maanden. Nu is Frankie in een Stokke Crib. In die eerste paar maanden is een heel gezellige set-up met een swaddle of grobag ideaal voor hen.

Ik hoop dat dit handige jongens zijn geweest. Aan het einde van de dag is er geen eenduidig ​​antwoord en ik denk dat je het gewoon laat uitwerken wat bij jou en je familie past. Succes!



Meer informatie is te lezen hier

Het bericht Hoe we Frankie de hele nacht door hebben laten slapen verscheen eerst op clubgreen.nl.



source https://www.clubgreen.nl/hoe-we-frankie-de-hele-nacht-door-hebben-laten-slapen/

1 comment: