Tuesday 30 October 2018

Boeken en podcasts waar ik dol op ben (voor nieuwe moeders)

clubgreen.nl - Voor het groene nieuws!

Binnenvallen met een snel bericht over de boeken en podcasts die ik lees tijdens deze waanzinnige periode van overgang naar het moederschap.

Het lezen en beluisteren van podcasts was zo'n verleider tijdens deze tijd van verandering, en het is een essentiële manier geweest om mijn zeer ongeordende geest op mijn gemak te stellen. Nog een reden waarom ik van boeken hield? Hoewel ik een vreselijke neiging heb om naar Google te zoeken wanneer een vraag zich voordoet, heb ik ontdekt dat dit vaak leidt tot het vastlopen van een forumdraaikolk waarbij 101 worstcasescenario's worden gespeeld en te veel perspectieven je meer gestrest maken dan minder. Niet wat je nodig hebt!

koesteren Ik ben dol op dit boek en wens dat ik in LA woonde, zodat ik het verbazingwekkende kon bezoeken geboorte / gezondheidsstudio voor vrouwen opgezet door de auteur. Het is opgesplitst per maand en heeft andere gedetailleerde secties over geboortes en wat je kunt verwachten, alles gedaan in een ontspannen en geïnformeerde stijl die mijn ultieme zelf in de zwangerschap is (toen ik niet googelde WAAROM ZIJN MIJN VOETENBALLONS ?!). Toen ik het vergeleek met een snelle blik door What To Expect en andere boeken zoals die vond ik ze volledig droog en ontbrak. Ps. Dit is een geweldig boek om cadeau te geven aan een nieuw zwangere vrouw.

Ina May's bevalling Als je je zorgen maakt dat je lichaam het niet aankan, zijn de verhalen in dit boek ontroerend en verhelderend. Mijn moeder gaf me haar exemplaar (ik heb het gevoel dat ze het voor dit doel vasthoudt).

Hallo, klap Ik vond deze podcast erg leuk, met echte moeders, een halfvrouw en dokters die maandelijks praten over zwangerschap, opnieuw een ontspannen stijl.

De eerste veertig dagen Ik was echt heel blij met het idee om een ​​bepaalde tijd te blijven toen ik Frankie voor het eerst had, het is iets waar mijn lokale vrienden in Hong Kong om zweren en het uitgangspunt is voor dit boek. Hoewel ik dit boek niet op een rijtje volgde, denk ik dat ik door het ontspannen herstel een groot verschil (denk ik) voor me heb gemaakt. * Mensen ook aanbevolen Het vierde trimester voor mij, maar ik was er niet dol op.

Bebe brengen Je zult van deze houden of het haten, maar voor het grootste deel vond ik veel van de ideeën in het boek leuk.

De nieuwe basisprincipes Dit boek is polariserend (voornamelijk vanwege het slaapadvies van de auteur) maar we vonden het echt leuk en het werkte voor ons (Frankie sliep door vanaf ongeveer 8 weken). Dr. Michel is te zien in Bebe brengen en hij gaat voor laag ingrijpen, proberen-niet-te-freak-out, jij-heb-deze stijl van ouderschap waar ik 100% in zit (ook al ben ik niet helemaal aan boord met alles hij zegt). De hoes is verschrikkelijk, dus als je een esthetisch geobsedeerd persoon zoals ik bent, zal het moeilijk zijn om voorbij te komen, maar je weet wat ze zeggen over het beoordelen van een boek door de omslag.

Red onze slaap Je zult waarschijnlijk eindigen met duizend slaapboeken, en deze heeft behoorlijk angstaanjagende slaaproutines die mijn hersenen pijn doen om te lezen. Ik bedoel, hoe kan iemand een LEVEN hebben ?! Dus hoewel ik de routines van Tizzie niet precies volg, heb ik het idee van een droomfeed en een paar andere concepten wel genomen en echt succesvol bevonden.

Ik weet niet hoe ze het doet Ik was doodsbang toen ik zwanger raakte over hoe ik baby en carrière zou jongleren. Dus ik ben dol op deze podcast die met veel vrouwen praat over het jongleren en hoe ze het laten werken. Ik vond het echt verheffend tijdens die eerste paar maanden, toen ik me afvroeg hoe het allemaal zou samenkomen. Spoiler alert: vrouwen krijgen hulp, ze vervagen de grens tussen persoonlijke en werktijd en proberen af ​​en toe tijd voor zichzelf in te boeten (!). Ik denk dat de nieuwe serie over meisjes gaat, maar de oudere spreken voornamelijk over moeders.

Graag horen als je nog een aantal anderen hebt!



Bron

Het bericht Boeken en podcasts waar ik dol op ben (voor nieuwe moeders) verscheen eerst op clubgreen.nl.



source https://www.clubgreen.nl/boeken-en-podcasts-waar-ik-dol-op-ben-voor-nieuwe-moeders/

No comments:

Post a Comment