Wednesday 1 August 2018

Kurkuma en gembergranola recept

clubgreen.nl - Voor het groene nieuws!

Granola is voor mij de perfecte gezonde traktatie – voor ontbijt als je weinig tijd hebt, of als tussendoortje als je bloedsuikerspiegel daalt. En absoluut ideaal als je op reis bent en absoluut de moeite waard om op je paklijst te zetten. Gooi in dat deze versie is gemaakt met warme en anti-inflammatoire ingrediënten? Kon het niet beter dan dat krijgen!

Als je hebt gevolgd mijn gezonde herstart je zult weten dat ik meer gezonde routines in mijn dagelijkse leven wil opnemen … En dat stopt niet alleen omdat ik onderweg ben … althans dat hoort toch niet! Ik ga niet liegen, reizen maakt gezond zijn zo moeilijk. Op dit moment in New York is het lastig om vast te houden aan mijn gezonde routines (Wine! Pasta! Pizza!), Maar ik probeer het te laten werken. Ik zal volgende week een stukje ervaring met je delen tijdens deze reis en de dingen die ik heb uitgeprobeerd. Eén ding weet ik zeker? Voorbereiding is de sleutel. Daarom heb ik wat van deze Kurkuma en Ginger Granola gemaakt om mee te nemen als ik voor mijn vertrek naar huis ging, ideaal als een gezond ontbijt en een hapje als ik aan het hurken ben.

Ik heb dit recept onlangs bedacht na het spelen in de keuken – ik ben dol op het feit dat granola zo gemakkelijk te maken is en je kunt zo veel experimenteren met smaken. Ik heb de laatste tijd veel kurkuma toegevoegd aan veel van mijn gezonde recepten – kokosnoot Dahl, bloemkool rijzen pilaf op, mijn ochtendthee en eigenlijk overal waar het werkt … De ontstekingsremmende eigenschappen zorgen ervoor dat het niet alleen heerlijk smaakt, maar ook echt goed voor je is. Dus het was natuurlijk nodig om in een granola te gaan! Gember is ook erg rustgevend voor de buik, en samen vormen ze de perfecte combinatie. Gooi een paar rijpe bananen in en je hebt een smaak halverwege tussen bananenbrood en gembernoot koekjes … Het is Dee-licious! En als je de smaak van kurkuma te sterk vindt, halveer dan de hoeveelheid die je gebruikt.

Kurkuma en gembergranola recept

ingrediënten

  • 2 kopjes gerolde haver
  • 1/2 kopje pompoenpitten
  • 1/2 kopje amandelen
  • 1/2 kopje rozijnen (of ander gedroogd fruit)
  • 1/2 kopje sesamzaadjes of gouden lijnzaad
  • 2 bananen
  • 1/4 kopje honing (of meer als je dat liever hebt zoeter)
  • 1/4 kopje boter of kokosolie
  • 2 inch knop van gember (of meer als je van een sterkere smaak houdt)
  • 2 theelepels kurkuma (of meer)

Methode

  1. Verwarm je voor op 180 graden Celsius of 356 graden Fahrenheit
  2. Meng alle droge ingrediënten samen, behalve de kurkuma.
  3. Voeg alle natte ingrediënten inclusief de gember en banaan en kurkuma toe aan een eclectische mixer. Blaas op totdat het een smoothie-consistentie vormt. Als je geen mixer wilt gebruiken (of niet hebt), kun je de bananen pureren en met de hand mengen.
  4. Giet het natte mengsel in je droge mengsel en roer goed om te coaten.
  5. Leg het op een bakplaat en bak 7 minuten. Eén die je ziet als je bruin wordt, haalt hem eruit en mengt de granola en plaatst hem weer voor 5 minuten.

Houd je van gezonde lekkernijen? Ik ook! Kijk hier eens naar Romige kokosnoot Quinoa pudding of deze Rauwe chocolade ballen.

Pin it op Pinterest als je dit recept leuk vindt!



Meer lezen

Het bericht Kurkuma en gembergranola recept verscheen eerst op clubgreen.nl.



source https://www.clubgreen.nl/kurkuma-en-gembergranola-recept-2/

No comments:

Post a Comment